vineri, 4 ianuarie 2013

Paste Nadalini cu seminte, parmezan si sos pesto


Dupa dezmatul culinar de sarbatori, incercam sa ne orientam catre preparate usoare, fara carne preferabil, in care predomina legumele, fructele si pastele. Am pastrat aceste paste pe care le-am cumparat din Italia, in mod special pentru a le consuma in pragul sau dupa sarbatori, dupa asaltul de sarmale, carnati si dulciuri pe mese, pe care din fericire in mare parte doar le-am privit ce-i drept. Dupa excese este indicata o cura de dezintoxicare sau macar detasare o vreme de la gretosagurile cu care ne-am infruptat timp de vreo doua saptamani. Mi-au placut enorm modelele cu specific de sezon iernatic si le-am gasit potrivite pentru a fi consumate acum, ca doar la vara nu mai aveau niciun farmec. Asortate cu sos pesto si parmezan, merg perfect si vin la timp dupa excesul de proteine ingurgitate de sarbatori.


Cu aceasta reteta light, va urez bunvenit in 2013 si va doresc un An Nou Fericit, Prosper si ... relaxant, de ce nu, ca daca tot suntem in secolul vitezei, al agitatiei si al stresului la maxim, poate n-ar strica si un pic de relaxare si cumpatare.
Cu aceste paste, am ajuns la postarea cu numarul 50, azi 4 Ianuarie. Nu-i un progres fantastic intr-un an de zile, insa pentru un mini-blogger care are foarte putin timp liber pentru arta culinara, este binisor. Si daca tot e aniversare, se anunta in curand si un concurs pe blog pentru iubitorii bucatariei moderne. 

Ingrediente pentru 2 portii:
- 250 grame paste;
- 30 grame parmezan ras;
- sos pesto (cu fistic sau de care preferati);
- un praf de chili per farfurie;
- 15 grame fistic crud taiat marunt;
- 15 grame seminte de susan;
- 15 grame muguri de pin;
- busuioc uscat sau proaspat;
- sare si piper dupa gust;
Optional: peste afumat Novac si rosii cherry.

Mod de pregatire: 

Fierbeti pastele conform instructiunilor de pe ambalaj. Puteti folosi orice alte paste, de exemplu spiralele. Scurgeti pastele si le amestecati cu sosul pesto, cam o lingura per portie. Am folosit sos pesto cu fistic pe care il aveam tot din Italia, a fost deosebit, insa puteti folosi orice alt sos pesto, cu busuioc asa cum se comercializeaza la noi in supermarket.
Asezati in farfurie si completati mai departe cu restul ingredientelor: seminte de susan, muguri de pin, fistic maruntit, parmezan, busuioc, sare, piper, chili si daca vreti puteti adauga si niste peste vidat taiat feliute sau cubulete (eu am folosit peste novac afumat intr-o salata si a fost foarte delicios), sau puteti pune si rosii cherry.




Sa aveti pofta si ... succes in noul an!


11 comentarii:

  1. Foarte dragute pastele, si foarte interesanta reteta, felicitari!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Alina, au fost si gustoase tare ;). Pacat ca n-am luat decat un pachet...

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc Anamaria. Poti incerca aceeasi combinatie cu alte paste;)

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce dragalase sunt. Un an nou fericit iti doresc draga mea!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. arata fantastic! ma bucur ca te-am descoperit si aici..te voi urmari si eu cu drag de acum!

    RăspundețiȘtergere
  6. Si eu am o punguta de paste cu tenta de sarbatoare , dar imi pare rau sa le folosesc !! :))
    Arata tare bine ce ai facut tu aici !!

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc Paul. La multi ani si An Nou Fericit si Prosper iti doresc!:)

    RăspundețiȘtergere
  8. Adnia, mii de multumiri. Bine te-am gasit :) La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  9. Magda, te inteleg ca am avut si eu aceeasi retinere, insa de teama sa nu expire, mi-am luat inima in dinti si am desfacut punga. Oricum mai am de 2 portii ;). Le voi devora pana la ultima ;)

    RăspundețiȘtergere

Asterneti aici sugestii si pareri