joi, 21 martie 2013

Briose de ciocolata cu dulceata de merisoare si crema de unt cu bezea elvetiana


Weekendul care a trecut am petrecut cu fetele, asa cum va spuneam in postarea trecuta. Surpriza si magia serii au fost briosele mele de ciocolata despre care mai aud si astazi cat de bune au fost, inca tot ofteaza fetele dupa ele si viseaza la o noua portie ca sa-si mai potoleasca pofta. Noroc ca am facut portie dubla, respectiv 24 de bucati frumoase si delicioase, umplute cu dulceata de merisoare de la Lidl, de la saptamana scandinava, si glazurate cu crema de unt cu bezea elvetiana dupa reteta lui Andie. Marturisesc ca am avut emotii cu crema, desi am termometru special pentru asa ceva si am folosit un bol de sticla in locul bolului de metal si a iesit perfecta, chiar daca nu au fost la fel de aspectuos decorate. Recent am primit un super pos si inca trebuie sa ma obisnuiesc cu el pana sa obtin decorul perfect. Am facut si un test cu crema. Am lasat briosele pe masa din bucatarie pentru cel putin 2-3 ore si ... minune!, nici nu s-a clintit crema, a ramas perfect ferma spre deosebire de alte glazuri cu mascarpone pe care le-am folosit la decorarea brioselor in trecut.

Asadar, dedicatie fetelor mele, inca o portie de briose de ciocolata, ca sa le fac ziua mai frumoasa.
Ingrediente pentru 24 briose:
- 280 grame faina alba;
- 150 grame zahar brun;
- 4 oua de casa;
- 1/2 lingurita sare de mare;
- 1 lingurita praf de copt;
- 50 grame cacao;
- 250 ml iaurt grecesc;
- 145 ml ulei de struguri;
- 1 plic zahar vanilat;
- 4 linguri dulceata de merisoare.

Ingrediente pentru crema de unt cu bezea elvetiana:
M-am inspirat de aici.
- 2 albusuri (de la oua de casa proaspete);
- 80 grame zahar alb tos;
- 125 grame unt cu 80% grasime, la temperatura camerei;
- 1 praf de sare;
- 2-3 lingurite de Chai latte.


Mod de pregatire briose:

1. Se cerna faina intr-un bol mare, se adauga cernand si cacaua si se amesteca.
2. Se adauga sarea, praful de copt si se amesteca iar.
3. Se amesteca separat intr-un alt bol, ouale, zaharul brun si zaharul vanilat.
4. Se adauga uleiul, iaurtul si se mixeaza totul pana la omogenizare.
5. Se incorporeaza ingredientele uscate cu cele lichide si se mixeaza pana la omogenizare.
6. Se incalzeste cuptorul la 180 de grade si se pregateste tava de briose in care asezam hartiile pentru briose.
7. Se pun din aluat cate doua linguri (de inghetata) pentru fiecare forma.
8. Se introduce tava la copt pentru 30 de minute sau pana trece testul cu scobitoarea.
9. Dupa coacere, se lasa la racit briosele si se decoreaza cu glazura/crema.


Mod de pregatire crema de unt:

1. Intr-un bol mare de metal sau de sticla se pun albusurile, zaharul si praful de sare. Bolul se aseaza la bain-marie dar fara sa atinga apa, fundul bolului.
2. Se amesteca cu un tel compozitia si se introduce termometrul de bucatarie (destinat special pentru astfel de scopuri) care se pastreaza asa pana compozitia atinge temperatura de 70 grade, amestecand continuu, la foc mic.
3. Se retrage bolul de pe foc si se mixeaza la viteza maxima timp de 8-10 minute pana cand bolul se raceste complet.
4. Continuam sa mixam, adaugand pe rand untul taiat cubulete, doar cate un cubulet. Adaugam urmatorul cubulet doar dupa ce anteriorul s-a omogenizat perfect in compozitie.
5. La final am adaugat Chai Latte pentru aromatizare si culoare si am mai amestecat putin pana s-a incorporat in crema.
6. Decorati briosele cu ajutorul unui pos.







Have a cupcake with your best friends!



3 comentarii:

  1. Frumoase foc briosele tale! Crema ti-a iesit foarte bine. Imi place crema asta ca are tinuta, insa nu ma dau in vant dupa ea la gust, prea mult unt pentru gustul meu. Insa o mai fac si eu cand vreau ceva mai deosebit :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt superbe fotografiile iar de briose nici nu mai vorbesc :)
    Weekend placut, pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. Paula, sa stii ca nici eu nu ma dau in vant dupa creme de unt, dar garantat asta e bestiala si nici nu simti untul pentru ca in combinatie cu briosa de ciocolata merge perfect. In plus am aromat crema de unt cu Chai Latte, deci de gust intens de unt nici vorba ;)

    RăspundețiȘtergere

Asterneti aici sugestii si pareri