luni, 25 noiembrie 2013

Pancakes cu morcovi si chimion


Mi se intampla des sa-mi pice cu tronc un ingredient oarecare, in cazul acesta morcovul si sa ma gandesc apoi cu ce sa-l combin. Explorand caile nebanuite ale celui mai utilizat motor de cautare, si anume Google care este, am constatat fara suprindere ca exista numeroase variante de a gati pancakes, de la combinatii dulci la cele sarate. Sigur ca m-am focusat pe variantele sarate, dar nu asta este important pentru ca ma interesa in mod deosebit pancakes cu morcovi si am aflat, cu stupoare de aceasta data, ca exista doar variatiuni pe aceeasi tema cu condimentele folosite si in tortul cu morcovi, cat si in briosele cu morcovi, dar n-am intalnit nicio combinatie sarata cu morcovi. Totusi, cu riscul de a parea neobisnuit, am ramas fixata pe ideea mea si dupa lungi dezbateri referitor la ce si cum sa combin, mi-am zis ca trebuie sa iasa ceva super-mega delicios si inedit in acelasi timp daca adaug putin chimion si folosesc branza de vaci in loc de iaurt. Asa ca, am purces la treaba si sincer am fost foarte placut surprinsa cat de reusite au fost clatite gatite astfel. Apropo, ma duc sa mai infulec una! [Pauza]. Hmmm... tare bune sunt... Asadar, sa continuam cu reteta.


Ingrediente:
- 125 grame faina alba sau integrala;
- 3-4 morcovi de marime medie razuiti marunt;
- o lingurita chimion;
- 100 ml lapte;
- 2 oua de casa;
- 2 linguri branza de vaci;
- 1 lingurita bicarbonat de sodiu;
- cate 1/4 lingurita: busuioc uscat, chili, curry, sare, piper;
- ulei de cocos pentru prajit.

Mod de preparare:

1. Intr-un bol se amesteca faina, condimente si bicarbonat de sodiu.
2. Galbenusurile se bat cu branza de vaci si laptele.
3. Se adauga morcovii razuiti marunt si chimion si se amesteca pana se omogenizeaza.
4. Faina se amesteca cu compozitia de morcovi.
5. Albusurile se bat spuma si se incorporeaza incet cu restul compozitiei cu ajutorul unei spatule.
6. Intr-o tigaie antiaderenta se pune o lingurita de ulei de cocos.
7. Se pune in tigaia incinsa cate un polonic din compozitia de clatite.
8. Se lasa pana cand incep sa iasa primele bule, apoi se intoarce rapid si se mai tine un minut pe cealalta parte.
9. Se servesc cu rosii cherry, creme fraiche sau smantana cu verdeata.



Conversatie intre el si ea:
El: Totul era delicios pana la chimion.
Ea: Dar iubi, chimion merge foarte bine cu branza de vaci iar morcovii nu fac decat sa accentueze combinatia intre cele doua ingrediente.
El: Ar fi mers putin parmezan ras... parca..., ce zici?

Cam asa se desfasoara lucrurile cand apar noutati in peisajul culinar al casei noastre.

2 comentarii:

  1. Chiar ca delicios! Oare o merge si cu niste cartofi dulci?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu zic ca ar merge perfect si cu cartofi dulci in loc de morcovi pentru ca exista combinatii si cu dovlecei si cu dovleac/bostan... deci, cu siguranta ar fi o varianta foarte buna ;)!

      Ștergere

Asterneti aici sugestii si pareri