joi, 15 august 2013

Salata cu rosii, quinoa si sfecla


Dupa cum va promisesem, am revenit cu o noua reteta compusa din ingrediente alcaline dupa dieta recomandata in Eating the Alkaline Way, si anume o salata usoara cu sfecla, usturoi, quinoa, feta si rosii.
Daca tot e sezonul rosiilor, si Diana ne invita la Provocarea Dulce Romanie cu retete din rosii, m-am conformat si am profitat sa aleg o salata preparata dupa indicatiile din cartea mai sus mentionata. Rosiile au fost culese din gradina familiei, iar aici nu pot decat sa adaug ca aroma lor este imbatabila si sunt nespus de incantata de faptul ca le pot savura zi de zi.
Trebuie sa specific faptul ca la detaliile privind modul de preparare, voi explica atat modalitatea descrisa  in reteta cat si felul in care am pregatit eu salata. Am deviat usor in primul rand pentru ca nu am avut pe stoc decat quinoa expandata ceea ce a schimbat usor datele problemei. Si daca tot am testat, ma simt datoare sa si recomand cum este mai potrivit sa fie pregatita, respectiv cu quinoa simpla, nefiarta, neexpandata, caci este mult mai gustoasa. Ori puteti folosi si meiul caci este cam aceeasi mancare de peste. Apropo, dieta alcalina recomanda consumarea a doar doua cereale, respectiv quinoa a.k.a. pe la noi meiul si hrisca. Vor urma in urmatoarele postari si retete in care am folosit hrisca ca si ingredient principal si inlocuitor al fainii albe.
 

Ingrediente pentru 2 portii: 
- un bulb de usturoi intreg;
- o sfecla mare, spalata si taiata in cuburi (8 buc) sau taiata felii subtiri;
- 4 linguri de ulei de masline;
- o crenguta de rosii cherry;
- 65 grame quinoa;
- un praf sare roz de Himalaya;
- 50 grame salata verde sau baby spanac;
- 50 grame branza feta sau branza de capra;
Optional: o ceapa rosie mare, 1 lingurita boia de ardei.
Pentru dressing sunt necesare: 4 linguri de ulei de masline, 2 linguri de otet de mere, un pumn de coriandru proaspat (sau patrunjel), 1 lingura sirop de agave.





Mod de pregatire:
1. Incalziti cuptorul la 175 de grade si pregatiti o tava cu hartie de copt (am folosit tava cuptorului).
2. Retezati capatul mai lat al usturoiului si asezati-l in tava, impreuna cu sfecla si ceapa rosie taiate in opt cuburi. Eu am folosit o sfecla mai lunguiata pe care taiat-o felii subtiri si dupa coacere au capatat forma chipsurilor (as zice ca au fost mai delicioase asa).
3. Turnati deasupra 2 linguri de uleiul de masline si coaceti timp de 30 de minute, in cazul cubuletelor, iar pentru chipsuri este indeajuns doar 20 de minute de coacere. Adaugati in cuptor si rosiile cherry, inainte cu 7-8 minute.
4. Intre timp se pregateste quinoa. Daca aveti quinoa simpla, in forma ei naturala (neexpandata), aveti nevoie de fierbere: turnati quinoa in apa clocotita (in proportie de 1:2 quinoa-apa), se adauga boia de ardei sau rosii uscate, si se lasa la fiert pentru 20 de minute sau pana cand boabele se separa, dupa care se scurge de apa. Daca aveti quinoa expandata o folositi ca atare, fierberea nu mai este necesara (varianta folosita de mine).
5. Dupa ce s-au copt sfecla si ceapa, stoarceti miezul din usturoi, zdrobiti-l si amestecati-l cu quinoa gatita. Adaugati deasupra restul de ulei de masline si presarati putina sare. Eu am aruncat usturoiul copt direct in salata, asa cum s-a stors din bulb.
6. Pentru servire, pe o farfurie usor adanca, se aseaza primul strat de salata (sau baby spanac) si apoi quinoa. Urmeaza sfecla (si ceapa) fie cuburi, fie sub forma de chipsuri, se presara deasupra feta sau branza de capra (in cazul meu), apoi rosiile cherry si dressingul.






Enjoy the alkaline way!



2 comentarii:

  1. Cu rosii si cu feta! Si colorata! Cu salata asta m-ai cucerit, Daciana. Iti multumesc ca te-ai gandit la mine si ai trimis frumusetea asta la provocare ;) Te pup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag Diana. Abia astept Parada :)!

      Ștergere

Asterneti aici sugestii si pareri