duminică, 2 iunie 2013

Ravioli cu branza tofu


Ravioli, paste de casa, grisine, toate din faina integrala, saratele cu seminte, pizza de casa, sunt toate preocupari recente si nascatoare de idei inovatoare pentru mine. Ravioli a fost prima pe lista, iar pentru umplutura am folosit branza de tofu de la Inedit care m-a surprins in mod foarte placut pentru ca atunci cand am cumparat-o pentru prima oara, nu vedeam prea multe variante pentru a fi consumata. Mai tarziu, am folosit totusi branza tofu in salata de oua si in sosul pesto de leurda, ambele au fost retete foarte reusite. Observ ca imi ofera ocazia sa reinventez retete si sa descopar noi combinatii.
Despre Ravioli se spune ca varianta lacto-vegetariana se compune dintr-o umplutura cu ricotta, spanac si usturoi. Pentru ca imi place sa revolutionez retete traditionale, am optat pentru tofu si nu am gresit nicio secunda, tofu cu ierburi si un sos pe baza de rosii sau bulion poate fi considerata ca si o masa copioasa pentru un lacto-vegetarian.

Ingrediente pentru aluat:
- 240 grame faina + pentru presarat;
- 1/2 lingurita sare;
- 2 oua proaspete de casa;
- 2 linguri ulei de masline;
- 2 linguri de apa.
Ingrediente pentru umplutura:
- 300 grame branza tofu Inedit;
- 1/2 lingurita Herbs de Provence;
- 3 lingurite lapte de soia Inedit (sau iaurt grecesc 10%);
- piper.
Ingrediente pentru sos:
- 4-5 linguri zacusca macedoneana Inedit;
- 2-3 lingurite sos de soia Inedit;
- 2 lingurite sos Teriyaki;
- frunze de salvie tocata;
- frunze de menta tocata;
- parmezan ras.

Preparare paste:
1. Pe o planseta (de lemn) se pune faina si se formeaza un cerc in interior.
2. Se sparg ouale in mijloc si se bat incet cu o furculita.
3. Se adauga sarea, uleiul de masline, apa si se amesteca, incorporand treptat din faina prin miscari circulare cu furculita, insa fara a strica cercul si zidul de faina format, altfel compozitia de oua se va prelinge pe suprafata plansetei.
4. Dupa omogenizare si atunci cand compozitia devine mai groasa, amestecati aluatul cu mana. Daca aluatul este prea uscat, mai adaugati apa. Mie mi-a iesit perfect, n-am adaugat apa in plus, deloc.
5. Framantati aluatul pentru minim 8-10 minute. Procesul de framantare este esential pentru ca va oferi aluatului textura perfecta. Lasati greutatea corpului pe aluat si framantati cu toata forta fara a-l rupe.
6. Dupa framantare, aluatul se pune intr-o folie de plastic si se lasa pe planseta pentru minim 30 minute sau chiar o ora.
7. Se presara faina pe planseta si se intinde aluatul cu sucitorul sau folositi masina de facut paste daca aveti. Eu n-am avut aparat, m-am folosit de sucitor si am fost foarte multumita de rezultat.
8. Pentru a face ravioli se pot folosi pahare cu care se procedeaza asa: se taie aluatul cu gura paharului, se aseaza peste o lingurita de umplutura dupa care se aseaza deasupra un alt cerculet de aluat format si se sigileaza cu cutter-ul de ravioli. Atentie: procesul de sigilare este foarte important, deoarece altfel umplutura se va scurge in oala, in momentul fierberii.
9. Un alt mod de a forma ravioli este sa taiati doua fasii de aluat, pe una asezati umplutura la o distanta de un deget, peste care asezati a doua fasie de aluat, dupa care sigilati cu cutter-ul de ravioli.
10. Ravioli se fierb pentru 5 minute in apa clocotita cu sare. Cand toate se ridica la suprafata, e semn ca sunt gata. 
11. Se scurg si se poate adauga putin ulei de masline ca sa nu se lipeasca.
12. Se consuma cu sos si se presara cu frunze tocate de salvie si menta si parmezan ras + un pahar de vin (musai!).

Preparare umplutura:
Se piseaza branza tofu intr-un bol pana se faramiteaza de tot, se adauga ierburile, piperul si laptele. Se amesteca pana se omogenizeaza.

Preparare sos:
Pentru sos am folosit zacusca (macedoneana, de la Inedit) pentru ca nu am gasit bulion si sos propriu-zis, insa zacusca are o textura care se preteaza foarte bine la sos, la gust este exceptionala, are tot ce trebuie pentru un sos consumat cu paste. Categoric va fi nelipsita de acum din meniu, planuiesc s-o folosesc si la pizza si la paste. In compozitie are vinete, ardei copti (my favorite!), morcovi, bulion, ulei vegetal, piure de cartofi, zahar, sare si cam atat. Imita perfect ceea ce as numi eu sos de legume.
Zacusca am amestecat-o cu sos de soia si sos Teriyaki. A rezultat un sos magnific, jur!





Have a tofu cheese ravioli!

3 comentarii:

  1. Daciana, m-ai spart. Reteta e... pf mama-mama, chestia aia cu care faci ravioli neaparat vreau sa stiu de unde o ai, iar pozele sunt meseriase! Senzatie 100%, loved it! Pfuai, nici in visele mele cele mai salbatice nu m-as fi gandit la asa ceva :)
    Te imbratisez pentru ca ai facut reteta asta, e foarte misto.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc tare mult, ma bucur ca te-am impresionat :). Cutter-ul de ravioli l-am luat de la Kitchen Shop ;): http://www.pentrugatit.ro/p/7395/forma-cutter-ravioli-55-cm-kitchen-craft
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. Kitchen Craft e firma mea preferata. Imi iau neaparat.

    RăspundețiȘtergere

Asterneti aici sugestii si pareri