marți, 12 februarie 2013

Cake pops de Valentine's Day


Iata ca si cake pops-urile mele cu tendinte de Valentine's Day, au vazut lumina... blogului, just in time for the party! Pai da, ca daca tot se petrece lumea de Ziua Indragostitilor (parca asa i se spune, nu?), atunci sa chefuim si noi si nu oricum. Am pregatit niste prajiturele pe bat, aromate si dichisite cu inimioare care sa va incante privirele, si va asigur ca si papilele gustative vor avea o revelatie la intalnirea cu aceste delicate cake pops-uri.
Partea buna cu cake pops-urile este ca sunt foarte aratoase si de efect, partea mai putin placuta este ca iti iau mult timp: se prepara blatul, apoi se amesteca cu crema de cacao sau orice alta crema va place, apoi se lasa la rece, dupa care se dau prin glazura, se pun pe bete, se sprijina pe o bucata de poliester pentru a se usca glazura si apoi se lasa la frigider pentru cateva ore.
Ei bine, cam asa s-au petrecut lucrurile, intr-o zi am facut blatul, apoi a doua zi le-am amestecat cu crema de cacao, apoi le-am lasat la frigi si in final le-am dat prin glazura. Un fleac! Dar la ce gustoase au iesit... chiar a meritat efortul.



Ingrediente pentru aproximativ 40-45 buc:
-375 grame faina;
- 1/2 lingurita sare;
- 1 1/2 lingurita praf de copt;
- 3 oua;
- 125 grame zahar alb;
- 125 grame zahar brun;
- 1 pastai vanilie;
- 4 linguri cacao;
- 200 ml lapte caldut;
- 110 grame unt topit;
- 3-4 linguri crema de cacao;
- 2-3 linguri crema de nuci macadamia;
- 2 linguri serbet de zmeura;
- 200 grame ciocolata amaruie pentru glazura;
- 150 ml frisca lichida de 30% grasime;
- betisoare de lemn/ de plastic sau paie;
- bomboane de decor.



Mod de pregatire ~ blat ~:

Procedura pentru prepararea blatului este similara pregatirii brioselor. Se amesteca faina cernuta cu sarea si praful de copt, dupa care se cerne si cacaua. Se bat ouale cu zaharul, apoi cu untul topit, se adauga laptele si vanilia. Se amesteca toate ingredientele pana la omogenizare. Se toarna compozitia intr-o tava dreptunghiulara sau rotunda detasabila, tapetata cu hartie de copt. Se incalzeste cuptorul la 180 de grade si se coace pentru 30 de minute.
Se lasa blatul la racit si apoi se faramiteaza intr-un bol. Se adauga crema de cacao si se amesteca bine cu blenderul pana se incorporeaza bine blatul cu crema. Pentru varietate eu am folosit trei tipuri de crema: crema de cacao (se poate folosi Nutella sau Finetti sau orice alta crema de cacao). Am vazut la Selgros o gama destul de variata si chiar si la Lidl, apoi crema de nuci macadamia (optional pentru ca eu am cumparat-o de afara, aici nu am vazut, dar puteti inlocui cu untul de arahide sau alte creme de pe piata, de exemplu crema de cacao cu alune). La ultima transa am folosit un serbet bio cu aroma de zmeura. Insa mai potrivite pentru cake pops sunt cremele de cacao pentru a obtine textura care se cere pentru a putea fi modelate mai usor.
Formati bile din compozitie intre palmi si le asezati pe o foaie de copt intr-o tava. Dupa ce ati epuizat toata compozitia, lasati la frigider pentru cateva ore.

~ Glazura de ciocolata ~:

Am folosit 2 tablete de ciocolata a cate 100 grame pe care le-am asezat intr-un bol. Am pus pe foc pentru doua minute frisca lichida pana s-a incalzit putin, dar sa nu fiarba, si am turnat-o in bol peste ciocolata rupta in bucatele. Am lasat pentru 5 minute sa se inmoaie ciocolata in frisca dupa care am amestecat cu spatula pana cand s-a topit ciocolata in totalitate.
Se inmoaie varfurile betisoarelor in ciocolata topita si apoi se infig in bilele formate, pe care le-ati si scos din frigider intre timp. Va asigurati ca s-a acoperit toata suprafata bilelor cu ciocolata, scuturati putin pe marginea bolului ca sa se scurga surplusul si presarati cu bomboanele de decor, iar apoi pozitionati betisorul in poliester, lasand spatiu suficient intre bile ca sa evitati atingerea lor. Dupa ce ati finalizat operatiunea, lasati la frigider pentru inca 30 de minute.


Serviti cu dragoste!




6 comentarii:

  1. Tare frumusele sunt si de mare efect! Iau si eu una daca tot vine valentine's asta :P

    RăspundețiȘtergere
  2. Esti binevenita Paula! :) Si Happy Valentine! Fie ca sarbatoresti sau nu :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Tare aratoase.Iau si eu macar una.Seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  4. Fix azi am facut o postare cu niste cakepops, facute din greseala, in acre fii'mea de 3 ani tine fix asa o cake pops...si culmea e imbracata in albastru :)))
    Acum cu siguranta vor aparea "carcotitorii" care vor zice ca m-am luat dupa postarea asta a ta.
    Ma bucur ca asa ti-am descoperit blogul :)
    >:D<

    RăspundețiȘtergere
  5. Alice, mi s-au intamplat si mie coincidente de genul asta. Deci nu-ti face griji ;). Eu nu am probleme de genul asta. In schimb sunt destui altii care ar carcoti dar asta e, au timp, eu n-am. Ca sunt ocupata fie cu gatitul, fie cu postatul, fie cu serviciul si e mult mai relax asa decat sa carcotesti. Eu cam sunt la inceput de drum (relativ), si deja am primit vreo 3-4 mesaje destul de acide, la care le-am raspuns zic eu dragut in comparatie cu modul in care mi s-au adresat. Si nu pricep de ce sunt toate rautatile astea ca doar este loc pentru toata lumea, sau nu? :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Exact! Am mare dreptate! Insa pe bune, deci fix coincidenta enorma!!! Eu cred cu toata taria, ca fiecare are locul lui sub soarele blogosferei :))

    RăspundețiȘtergere

Asterneti aici sugestii si pareri