vineri, 21 decembrie 2012

Orange Fudge

Am facut o adevarata pasiune pentru fudge, praline si bars, visez (cu ochii deschisi) in ultima vreme la combinatii si variatiuni de fructe si alune, nuci si iar fructe, confiate si proaspete, de condimente si plante aromate, toate imbinate in ciocolata, in crema de ciocolata, si azi m-am oprit la un fudge cu iz de iarna, parfumat cu coaja de portocale, incununat cu o mireasma ademenitoare de nuci caramelizate, apoi un vin rosu si Craciunul poate veni. Eu mi-am pregatit deja papilele gustative sa primeasca aromele de scortisoara, cuisoare, portocale, cozonac cu mac si tort de ciocolata cu fructe de padure. Reteta de fata nu e deloc sofisticata, ba chiar rapida si usoara, iar gustul e de-a dreptul divin. Dupa un patratel, veti cere al doilea patratel si ca sa nu sarim calul, am pregatit o portie decenta de maxim 20 de bucati de mini-ciocolati cu textura de fugde. Ideea este ca se poate turna si intr-o tava dreptunghiulara, si in forme de briose, dar de silicon recomandabil sau in forme de praline asa cum am procedat eu.

 
Ingrediente:
- 75 grame zahar brun sau muscovado;
-  30 grame nuci maruntite;
- 300 grame ciocolata alba;
- un praf sare roz de Himalaya;
-  50 ml frisca lichida;
- coaja de la o portocala.
Mod de pregatire:
Am pregatit ingredientele frumusel si am caramelizat zaharul inr-o tigaie, iar apoi am turnat peste zahar si nucile. Urmatorul pas: am transferat aharul caramelizat si nucile pe o hartie de copt intr-o tava, iar deasupra am mai pus o hartie de copt, am nivelat si cu sucitorul am zdrobit cat am putut de bine. Se lasa la racit, dupa care se pune in mojar si se piseaza pana se face praf.
La bain-marie am topit ciocolata alba si am adaugat frisca lichida, amestecand cu un tel pana la omogenizare. Atentie! In functie de tipul de ciocolata, adaugati poate o lingura de frisca lichida in plus. Compozitia trebuie sa fie cremoasa, matasoasa si nu foarte lichida. Puneti la final si coaja de portocala rasa si amestecati sa se incorporeze.
Amestecati ciocolata cu praful de zahar si nuci si turnati compozitia asfel obtinuta in formele de silicon. Lasati la racit pentru 3-4 ore si serviti cu placere maxima.


Daca nu v-ati saturat inca privindu-le, apucati-va de treaba si le faceti si voi. Exceptand aprovizionarea cu ingredientele necesare, timpul de preparare este de maxim 30 de minute, plus timpul cat trebuie sa stea la frigider. Iubesc acest fudge! 

Sarbatori fericite si deserturi parfumate!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Asterneti aici sugestii si pareri